Andragogika – metody i techniki nauczania / uczenia się ludzi dorosłych
Celem szkolenia z andragogiki jest poznanie:
– zasad uczenia się/nauczania osób dorosłych;
– sposobów dostosowania treści i dobór metod /technik nauczania/uczenia się do możliwości intelektualnych osób dorosłych;
– sposobów i metod samokształcenia osób dorosłych.
Zajęcia prowadzone są w formie warsztatowej.
Zakres tematyczny:
– Andragogika jako idea uczenia się przez całe życie.
– Metody pracy dydaktycznej z dorosłymi.
– Bariery w uczeniu się dorosłych i sposoby ich przezwyciężania.
– Metody aktywizujące w procesie uczenia się dorosłych .
– Metodyka pracy z grupą.
– Zastosowanie nowoczesnych technologii w edukacji dorosłych.
– Kształcenie na odległość.
– Indywidualne konsultacje dla uczestników szkolenia.
Powyższe szkolenie przeznaczone jest dla osób prowadzących zajęcia w szkołach dla dorosłych, organizujących proces samokształcenia osób dorosłych. Jeżeli szkolenie z andragogiki jest częścią szkolenia osób dorosłych aktualnie dokształcających się (uczestników kursów z różnych zakresów), duży nacisk położony jest na indywidualną pracę z uczestnikami ( badanie predyspozycji do uczenia się, możliwości i barier, dobór odpowiednich sposobów, metod, technik dających najlepsze efekty zdobywania wiedzy, itp.).
Zarządzanie czasem
Celem zajęć jest poznanie metod efektywnego wykorzystania czasu w pracy, organizacji stanowiska pracy, planowania i realizacji zadań własnych.
Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia:
– Efektywność osobista.
– Metody skutecznego działania.
– Komunikacja sprzyjająca efektywności.
– Czas jako wartość.
– Organizacja pracy własnej i zarządzanie czasem.
– Cele, plany i planowanie
– Podejmowanie decyzji.
– Monitoring działań.
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową aktywizującą uczestników.
Zarządzanie małym zespołem
Celem udziału w szkoleniu jest:
– Nabycie umiejętności budowania własnego autorytetu poprzez budowanie wiarygodnych przekazów;
– Poznanie zasad asertywnej komunikacji i kierowania emocjami w trakcie trudnej rozmowy;
– Doskonalenie umiejętności zarządzania potencjałem i relacjami w zespole;
– Doświadczenie swoich mocnych i słabych stron w zarządzaniu trudnymi sytuacjami dla zespołu;
– Zwiększenie elastyczności w stosowaniu procedur i metod pracy w zespole;
– Wyćwiczenie umiejętności delegowania i egzekwowania zadań;
– Nabycie świadomości własnego stylu przywództwa;
– Wzmocnienie potencjału twórczego w zespole i poznanie możliwości jego wykorzystania.
Zakres tematyczny obejmuje następujące zagadnienia:
– Strukturę, zadania, podział ról w zespole, zakresy obowiązków, specyfikę pracy;
– Motywowanie pracownika do działania i egzekwowanie powierzonych mu zadań do wykonania;
– Delegowanie celów i zadań oraz sprawiedliwego rozliczania i oceniania pracownika;
– Budowanie wizerunku lidera. Style zarządzania.
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, aktywizują one uczestników poprzez wykorzystanie elementów dramy, odgrywanie ról.
Warsztaty asertywności – czyli jak być otwartym, konsekwentnym, naturalnym
Warsztaty polegają na łączeniu teorii z praktyką i na bezpośrednim udziale uczestnika w każdym ćwiczeniu. Warsztaty asertywności polegają na treningu wzorca zachowania asertywnego. Jest to zachowanie pomagające nam w konkretnym i zdecydowanym komunikowaniu naszych potrzeb, chęci i uczuć innym ludziom – nie naruszając w żaden sposób ich praw, ale jednocześnie nie pozwalając na naruszanie własnych. Jest to alternatywa zachowań: biernego, agresywnego i manipulatorskiego.
Warsztaty Kompetencji Emocjonalnych Nauczycieli /Opiekunów/ Wychowawców/ Rodziców Zastępczych
Emocje to stany krótkotrwałe i intensywne, jakie odczuwa doświadczający ich człowiek. Emocje mają swój wyraźny początek, punkt kulminacyjny, zakończenie.
Warsztaty polegają na uświadomieniu cech emocji takich jak: treść, ekspresja, wartość (pozytywne, negatywne), siła (natężenie, intensywność, np. wstrząs, katharsis, poruszenie, życie chwilą), trwałość. Uświadomienie cech emocji i praktyczne przećwiczenie tych stanów pozwoli na wytrenowanie umiejętności panowania nad nimi.
Warsztaty Emisji Głosu i Dykcji – specjalna oferta szkoleń Rad Pedagogicznych oraz osób pracujących głosem z dużymi zespołami osobowymi
Zajęcia polegają przede wszystkim na praktycznym opanowaniu umiejętnej pracy aparatem mowy , a następnie na przyswojeniu sobie podbudowy teoretycznej. Opanowanie właściwej emisji głosu pozwoli uniknąć kłopotów związanych z nadwyrężeniem strun głosowych i innych chorób aparatu mowy.
Zajęcia logopedyczne z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi
W zależności od potrzeb beneficjentów zajęcia są przeprowadzane indywidualnie lub grupowo. Polegają one na przeprowadzeniu diagnozy beneficjentów, kształtowaniu prawidłowego toru oddechowego, usprawnieniu motoryki aparatu artykulacyjnego, uzyskaniu prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek itp.
Warsztaty z Dramy i Dramatyzmu
Warsztaty Dramatyzmu prowadzone są według autorskiej metody Doroty Anyż – aktorki Teatru Lalki i Aktora „Kubuś ” w Kielcach, reżysera, wykładowcy akademickiego. Niezwykle interesujące i rozwijające warsztaty polegają na treningu dziesięciu aspektów osobowości: koncentracji, mowy, wyobraźni, zmysłów, fizyczności, emocji, intelektu, wiary w siebie, energii życiowej, konsekwencji. Trening jest prowadzony przy wykorzystaniu różnorodnych technik teatralnych. To niezwykle atrakcyjna metoda sprawdzająca się w różnych grupach wiekowych, środowiskowych, zawodowych, bez względu na różnorodne możliwości intelektualne.